tirsdag 25. september 2012

Jeg har hvertfall en mjuk puseKatt..

Uanett hvor nedtur det var å komme hjem, kan jeg ikke påstå at det ikke var deilig å komme hjem til min mjuke mjuke pusekatt: katten Katt. <3
Javisst er været helt forferdelig.
Javisst fikk jeg kuldesjokk, vindsjokk og regn/stormsjokk. Og javisst er himmelen mye gråere og gresset mindre grønt i dette landet.
Men jeg har hvertfall en pusekatt (som er noe vill) og krølle meg inn i godteppet med foran peisen. Katt har nå fått øvd seg masse på triksene sine og kan både sitte, stå, bli og hoppe opp og ned fra Krakk.


På bussen på vei til skolen i dag morges trodde jeg bussjåføren ikke skulle stoppe der jeg skulle av for han hadde så god fart. Så jeg heiv meg ut av setet og ropte om han skulle stoppe. Alle kikket forferdet på meg, og da gikk det opp for meg at jeg fremdeles hadde øreproppene i ørene med musikken på full guffe. Så ikke rart han ble litt forfjamset. Tror de fleste hørte meg... 
          Jeg er blitt så sykt flink til å motivere meg selv ut på joggetur! (Har hvertfall skjedd en gang). Har vært i lysløypa med baby-bro. Da jeg endelig hadde fått overtalt han med ut, oppdaget jeg at han er i 10 ganger bedre form enn meg. Så jeg ble hengende 20 meter bak, hyperventilerende og hylende om det snart var over.
 
Hva har jeg ellers gjort siden jeg kom hjem?
 
  • Tilbrakt litt kvalitetstid med Bestevenn.
  • Begynt på en tvilende karriere som grafisk designer (Jeg er ikke akkurat flink!)
  • Pakka ut littegrann av kofferten (lever i troen på at jeg snart skal ut og reise igjen...)
  • Fråtset lakris-is (abstinenser etter 3 uker uten)
  • Delt ut alle "julegavene" jeg kjøpte i USA. Tenkte jeg skulle være så lur og få unnagjort julehandelen siden dollaren var så lav.... Alle som kjenner meg vet at jeg aldri klarer å vente med å gi julegaver hvis jeg kjøper dem inn litt før jul. Mamma fikk bla. et gult Wet Floor skilt som hun har ønsket seg lenge. Jeg stjal det i kantina på skolen i New York. Gjett om hun ble glad!

Ellers er jeg ikke sånn superglad for å være hjemme!

 

1 kommentar:

  1. Okei, tenkte jeg skulle slippe andre til med kommentarer....vil jo ikke alltid ile til med noe å si før alle de andre leserne, men nå virker det som om du har blokka for at andre skal skrive noe, så da må jeg jo trø til :-) Ja, Katt er mjuuk, men har sylskarpe tenner og klør, så da går det opp i opp.
    Og ja, gresset er antakelig mye grønnere i uniten, fordi det er genmanipulert, her i Gamlelandet er alt 100 % ekte, halvgrønt gress.
    Venter i spenning på neste blogginnlegg, savner litt skryt av de du bor hos, som er så vannvittig greie å la deg flytte ut og inn og ut og inn osv alt etter som, og så helt gratis :-) De må jo være himla glad i deg!!

    SvarSlett