onsdag 12. september 2012

Beste ferie noensinne

    Ok. Mitt 3 årige opphold ble plutselig en 3 ukers ferie. Anyway. Vi er 4 stk som drar hjem denne uken. Ei dro nå nettopp og de andre drar i morgen mens jeg drar til torsdag. Sykt gøy å komme første skoledag bare for å oppdage at jeg må investere over 10.000 kr ekstra i male -og tegneutstyr (i 3 fag). Jeg bare whooooaaat. Da jeg fant ut at det ikke var noen vei utenom dette djevelfaget, bestemte jeg meg for at dette går ikke! Ikke bare hadde jeg ikke fått støtte av lånekassa til alt dette, men det var NULL chance jeg hadde fått den karakteren jeg trenger for å beholde mitt 17.000 dollars stipend fra skolen. Attpåtil var innholdet i denne bachelorgraden langt fra det jeg hadde lest om på skolens webside. Ante ikke at djevelfaget (tegne, male, skulpturlaging) var en såå stor del av det (måtte hatt det hele neste semester også) og at det var såå mye "kunst" og så lite foto og data-baserte metoder...
    Så nå begynner jeg på Noroff på Design og Mediakommunikasjon neste uke. Oh Joy. Anyway. Måtte kjøpe en ny koffert siden jeg har handlet en del ting som jeg ikke vil dra i fra!

So, what have I been doing the last couple days..?
Sist lørdag var sesongens første football game. Noen stikkord som oppsummerer dagen: Gratis mat (det meste handler om mat på denne skolen), cheerleadere, 80 football-spillere i stramme bukser og brutale taklinger.


 
Etter kampen dro vi en hel gjeng til Broadway Mall, noen for å kjøpe inn booze, og vi jentene som skal dra hjem ville handle inn ting til å ta med oss hjem. Jeg fyllte handlevogna på Target og da jeg kom i kassa, fant jeg ut jeg hadde glemt bankkortet, så en av jentene måtte låne meg 1000 spenn! Samme skjedde dagen etter da vi hadde brukt en hel dag på offentlig transport for å komme oss "billig" ned til Best Buy på sørkysten fordi jeg skulle kjøpe nytt speilrefleks kamera + 3 nye linser. Måtte låne 7000,- til av samme jenta. Stakkars, hun trodde vel det var tilfeldigvis hver gang jeg var sammen med henne at jeg "glemte" kortet eller at det plutselig ikke virket. Fikk hvertfall nytt kamera og sutret meg til $200 rabatt siden de ikke lengre solgte det kameraet jeg ville ha når det fremdeles sto som utstillingsmodell.
 
Søndag var det Mets Game. Da fyllte vi en hel buss med (nesten bare) nordmenn og noen amerikanere og kjørte inn til Citi Field i Queens. Det var sinnsykt varmt og vi hadde fått seter midt i solsteiken. Ble solbrent og holdt på å renne vekk! Siden vi var så nærme Manhattan, så bestemte jeg, Martin og Thomas oss for å hoppe på et tog inn til byen. Vi rakk såklart ikke bussen tilbake til skolen, men vi hadde det kjempegøy resten av dagen i NYC.

Vi traska rundt i timesvis. Jeg dro også gutta med inn på Frozen Yogurt butikk på Plaza Hotel! Så labba vi rundt på Times Square, i Central Park (hestetur gjennom parken!), og oppover Upper East Side. Jeg oppdaget også at Martin er like mye Gossip Girl fan som meg. Så vi var jo super fornøyde over å være på Upper East side som de spiller inn de fleste scenene, så vi dro med oss Thomas (til fots) kvartal etter kvartal, på jakt etter innspillingssteder. Til slutt sutret han så mye at vi måtte bare få tak i en taxi og komme oss ned til Times Square igjen. Da møtte vi to andre som også hadde ditcha the Mets game, så vi shoppa, spiste litt verdens beste buritos på Chipotle og labba bare rundt. På kvelden tok vi toget tilbake til Long Island!
Ps: På toget snakka vi om hva slags juletradisjoner vi har og slikt. Det kom da frem at en av dem som er vokst opp på gård, er vant til å jakte på sin egen forett til julemiddagen. Hadde aldri gjetta hva det skulle være helt til han sa det: TROST! Nam nam. Noen som tydeligvis ikke ble lest "Lille Måltrost" for under barndommen! Jeg var tydeligvis den eneste som synes dette var dritmorsomt og sa at han bare kunne komme til oss neste jul og hente forretter til hele familien sin siden katten min leverer dem ferske på døra hver morgen. Jeg lo så hardt at jeg nesten ikke kunne puste og spurte om de spiste spurv til dessert også? Da jeg oppdaget at jeg var den eneste som lo, klarte jeg å slutte.

1 kommentar:

  1. Hahaha jeg dør av latter, det er jo dødsvittig fugle-humor! Ingen som lo? Veldig spesielt...Kule bilder rett over her.
    Grattis med nytt kamera :-)
    Blir jo litt bra å komme hjem også, eller?
    Du er savnet...;-)
    Du skriver veldig bra, lett og ledig og masse humor. Hva med å la bloggen din bli offentlig så du kan tjene litt penger på den, tilby reklame her inne?

    Høres jo ut som du har kost deg disse ukene iallfall, selv om det ble tust.
    Klem fra meg, din største beundrer!

    SvarSlett