torsdag 31. januar 2013

Og vi prøver igjen... NEW YORK, NEW YORK

Jamen så satt jeg her igjen da. Andre ganga må da gå bedre? Jeg som aldri klarer å bestemme meg for noe som helst. Hvilken utdanning skal jeg ta? Hvilken kaffe skal jeg kjøpe? Det er derfor jeg alltid kjøper et klesplagg i alle farger. Til og med i køen på Starbucks står jeg hver eneste gang og diskuterer med meg selv om hva jeg skal ha, og gjør avtale med meg selv om at hvis jeg tar green tea latte denne gangen så får jeg ta chai frappucino neste gang. Can never commit to one thing! Så nå får vi alle håpe at jeg klarer å holde meg her i mer enn 3 uker denne ganga.

Flyturen gikk ikke så bra. Fikk som vanlig en irriterende medpassasjer ved siden av meg. Denne gangen var jeg den heldige vinner av en innpåsliten egypter med en vandrende hånd.... Det rare var at hånden vandret i søvne.. over på låret mitt... mer enn en gang... Da vi var kommet over i amerikansk luftrom, og jeg var sjeleglad over at det bare var en time til landing, hørte vi over høytaleren: "Is there anybody on this aircraft that can perform surgery?" Etter 5 minutter hørte vi: "Is there anybody on this aircraft that is a nurse?" Etter litt hørte vi igjen: "Is there anybody on this aircraft that knows anything about serious medical conditions at all?" Helt stille.. Så til slutt kom beskjeden jeg hadde venta på: "We are going to do an emergency landing in Maine". Så da kan jeg krysse av staten Maine på listen min også.. Øh.. Det var kjempegøy der. Ligna på Norge. Vi satt der i over en time, og jeg var kjempetrøyt, men turte ikke lukke øynene et sekund i frykt for den vandrende hånden som gikk i søvne...


Da jeg endelig hadde landa og hoppa av flyet i New York, bestemte jeg meg for å kaste meg rett på toget i stedet for å kjøre rådyr taxi som sist gang. Da jeg hadde kommet til Jamaica station i Queens, klarte jeg selvfølgelig å kjøpe feil togbillett! Jeg som er så opptatt av å lese om BAD NEIGHBORHOODS rundt forbi, og som har lest kjempemasse om Long Islands verste getto: Hempstead, fikk så klart kjøpt billett til Hempstead i stedenfor Hicksville, som jeg egentlig skulle til.. De høres jo nokså like ut da?


Måtte ned i undergrunnsbanen for å bytte billett. Queens er ikke akkurat det beste nabolaget. Se for deg ei lita blond jente som raver hele 165 cm over bakken, med fletter og tunika med sløyfer på.. drassende på 2 svære kofferter. Første kommentar fra en full/høy/gal fyr var: "Wow, you look like Dorothy from The Wizard of Oz. Am I dreaming?". Neste kommentar var: "Oh my gosh, are you Amish? I've never met an Amish person before!". Kanskje ikke det er meningen at en 25-åring skal gå med rotfletter, men jeg fikk aldri tatt de ut etter jeg kom ut av flyet!.. Never again sier jeg bare..

Akkurat nå sitter jeg i senga mi og prøver å ikke lette i takt med bassen fra rommet under. Når man er footballplayer, har man tydeligvis lov til å spille musikk til alle døgnets tider så høyt man bare vil! Med så mye bass man bare vil. Anyway! I dag har jeg tatt sol. 15 dollar for en måned så kan jeg sole meg hver dag om jeg vil. Jeg er rød som en tomat. Dette blir en suksess altså! Ellers har jeg 300 dollars som skal brukes på Starbucks de neste 3 månedene, så det er jo hvertfall bra! (Slapp av Mamma, det er en del av matpengene jeg "får" fra skolen, så det MÅ brukes siden jeg har betalt for det).

Anyway, ellers er jeg en seriøs student, og har menget meg litt med de lokale for å oppleve ekte Long Island-kultur..


So long.


2 kommentarer:

  1. Flott blogg Mr Thompson ;)

    SvarSlett
  2. Ja, utrolig flott blogg, ser levende for meg den egyptiske hånda, litt sånn "walk like an egyptian!"...haha, du vet vel å sette sånne på plass?? spar til ekstra lange skarpe negler til neste flytur!
    og de 300 dollarane...hm, ser du kan få en kitchen aid for samme sum,,,hm
    solarium?? trodde du hadde solt deg ute, det var jo hele 15 grader!
    skal hilse fra Katt, han er nå offisielt sluttet å vandre inn på rommet ditt, han går nå i skytteltrafikk hele natta mellom E og oss..sukk..vi våkner hver gang han hopper opp i senga, det er jo 5 kilo som deiser ned på dyna. igår natt var jeg litt uheldig og klarte å dytte han ut med tærne, vi hørte bare et "bums" og der lå han (ler inni meg ennå) sykt vittig, men jeg syns synd på han altså..han lo også..eh

    SvarSlett